Briljante commercial. Of toch niet?

14-02-2011 KPN bedacht een briljante commercial om interactieve tv te promoten. We zien een aantal schilders die commentatoren Rene van der Gijp en Johan Derksen imiteren. Als Derksen binnenwandelt, valt het stil. Een van de schilders wil de nagespeelde scene via zijn KPN abonnement voor interactieve TV (iTV) nog eens terugkijken en we zien dat de twee binnenschilders de heren perfect na hebben gedaan. Erg leuk bedacht, maar toch niet zo slim van KPN. Consumentenprogramma Kassa kwam er namelijk achter dat nu juist voetbalprogramma VI niet terug te kijken is via iTV. Krijgen de kijkers die juist een duur KPN abonnement aanschaffen om VI terug te zien nu de kans om van hun contract met de telecomprovider af te komen? Nee, laat KPN aan Kassa weten. 'We denken echt niet dat er mensen zijn die speciaal voor VI een abonnement hebben laten aansluiten.' Domme actie KPN. Als toch niemand zijn geld terug wil, waarom zou je het dan niet aanbieden? Wel zo sympathiek.